با استناد به قانون تجارت، شرکت (شخص حقوقی) پس از تأسیس، ابتدا باید به ثبت برسد و سپس جهت تشکیل پرونده مالیاتی به واحد مالیاتی مراجعه شود . برای اقدام در رابطه با تشکیل پرونده مالیاتی و تعیین حوزه مالیاتی، میبایستی از شماره ثبتی ای که در زمان ثبت شرکت از اداره ثبت شرکتها و موسسات غیر تجاری دریافت شده،استفاده نمود .

برای اقدام به این امر، می بایست به نزدیکترین اداره امور مالیاتی مراجعه نمود. طبق قوانی مصوبه، شرکت تا دو ماه پس از تاسیس فرصت دارد تشکیل پرونده دارایی و همچنین پرداخت حق تمبر مالیات به نسبت سرمایه شرکت اقدام نماید.

مطابق طرح جامع مالیاتی، اداره کل مالیات بر درآمد به منظور ارائه مفاصا حساب مالیاتی، از اداره کل مالیات بر ارزش افزوده استعلام به عمل می آورد، به همین دلیل شخص حقوقی بایستی پس از اینکه پرونده دارایی شرکت را تشکیل داد ، جهت تشکیل پرونده در اداره مالیات بر ارزش افزوده به این اداره نیز مراجعه نماید.

مدارک لازم جهت تشکیل پرونده دارایی در تهران

  • اصل و رونوشت اساسنامه شرکت
  • اصل و رونوشت آگهی تاسیس
  • اصل و و رونوشت روزنامه رسمی
  • اصل و رونوشت شرکت نامه
  • اصل و رونوشت اظهارنامه ثبت شرکت ها
  • اصل و رونوشت آگهی تغییرات
  • اصل و رونوشت صفحه اول شناسنامه اعضای هیات مدیره
  • اصل و رونوشت کارت ملی تمامی اعضای هیات مدیره
  • رونوشت فیش تلفن شرکت
  • رونوشت سند مالکیت یا اجاره نامه به اسم شرکت
  • اصل گواهی امضای صاحبان امضای مجازی که در دفترخانه اسناد رسمی تأئید شده.
  • تکمیل دفترچه مشخصات شناسایی شرکت(دفترچه ثبت نام اشخاص حقوقی)
  • اصل فیش واریزی دو در هزار میزان مبلغ سرمایه اولیه شرکت نزد بانک ملی

اشخاص مشمول مالیات

۱ – کلیه مالکين اعم از اشخاص حقيقي يا حقوقي نسبت به اموال يا املاکشان که در ايران واقع است.
۲ – هر شخص حقيقي ايراني مقيم ايران، نسبت به همه درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي کند.
۳ – هر شخص حقيقي ايراني مقيم خارج از ايران، نسبت به تمامی درآمدهايي که در ايران تحصيل مي کند.
۴ – هر شخص حقوقي ايراني نسبت به تمامی درآمدهايي که در ايران يا خارج از ايران تحصيل مي کند.
۵ – هر شخص غير ايرانی اعم از حقيقي و حقوقي، نسبت به درآمدهايي که در ايران تحصيل مي نمايد و همچنين نسبت به درآمدهايي که بابت واگذاري امتيازات يا ساير حقوق خود و يا دادن آموزش ها و کمک هاي فني و يا همچنین واگذاري فيلم هاي سينمايي (که به عنوان بها يا حق نمايش يا هر عنوان ديگری عایدشان مي شود) از ايران تحصيل مي کند.

کارهایی که برای امور مالیاتی خود باید انجام بدهیم :

۱ – تنظیم دفاتر قانونی

۲ – تنظیم تخصصی اظهارنامه مالیاتی

۳ – انجام تمامی امور حسابداری شرکتها

۴ – دفاع مالیاتی

۵ – معافیت مالیاتی

جرایم مربوط به  عدم تشکیل پرونده مالیاتی 

بر اساس قانون مربوطه؛ دارنده شرکت بایستی در زمان تشکیل پرونده میزان دو در هزار سرمایه شرکت را به حساب دولت واریز کند چنانچه واریزی درمدت زمان قانونی که 2 ماه از تاریخ تشکیل پرونده میباشد صورت نپذیرد، جریمه ای که به آن دچار خواهد بود این است که ملزم به پرداخت 3 برابر آن مبلغ است. با این اوصاف این موضوع برای شرکتهایی که سرمایه اولیه شان بالاست، بسیار حائز اهمیت است. 

فرم ارسال نظر

پاسخ دادن به :

با تشکر از ارسال نظر شما . پس از تایید انتشار خواهد یافت .
در فرم پر شده خطاهایی وجود دارد. لطفا آنها را بررسی کنید.
اعتبارسنجی فرم موفق بود!

سرعت و دقت بالا

وکیل ثبت شرکت

 

پایین‌ترین‌ کارمزد و هزینه

همه جا در دسترس و پاسخگو

آخرین اخبار

  • 20 فروردین

    بخشنامه شماره 96/62813 مورخ 1396/03/31

    در خصوص لزوم رعایت دقیق مقررات مربوط به تبدیل نوع شرکت از سهامی خاص به عام ( موضوع مواد 278 و 279 لایحه اصلاحی قانون تجارت)

  • 21 فروردین

    وکیل همراه مشاور

    برترین وکلای ما در هر لحظه و هر زمان با شما در ارتباط خواهند بود

آخرین نظرات کاربران

  • علی قربانی

    ممنون از مشاوره ی دقیق شما

  • امید کیاخواه

    باید گفت برترین وکلای ثبت شرکت در تهران در مجموعه ی شما قراردارند.

دسترسی سریع

  • ثبت شرکت در کرج 
  • ثبت برند در کرج